Keyword: dydaktyka języka polskiego
Articles 41-60 z 66
- Hana Hrdličková Akapit jako jednostka tekstowa (z punktu widzenia językoznawczo-dydaktycznego) 3-4/1991, s. 76-81
- Janina Kwiek-Osiowska Stylistyczno-lingwistyczna analiza tekstu literackiego w praktyce szkolnej szkół ponadpodstawowych (na wybranych przykładach z literatury współczesnej) 7/1993, s. 415-423
- Barbara Guzik Nazwiska jako temat lekcji języka polskiego 1-2/1994, s. 55-58
- Marek Marszałek, Jolanta Mędelska O języku podręczników dla polskich szkół na radzieckiej Litwie 4/1997, s. 8-24
- Stanowisko Rady Języka Polskiego przy Prezydium Polskiej Akademii Nauk w sprawie "edukacji polonistycznej" w Podstawach programowych obowiązkowych przedmiotów ogólnokształcących, wprowadzonych zarządzeniem Ministra Edukacji Narodowej z 15 V 1997 r. (ze szczególnym uwzględnieniem kształcenia językowego) 1-2/1998, s. 110-111
- Roman Starz Najczęstsze odchylenia od norm ortograficznych w wypracowaniach uczniów klas 4-8 szkół podstawowych (na podstawie list frekwencyjnych) 7/1999, s. 36-44
- Danuta Krzyżyk, Helena Synowiec O potrzebie badań nad komptencją językową uczniów i nauczycieli 8-9/1999, s. 82-87
- Hanna Wszeborowska, Wilga Herman Sprawozdanie z IV Ogólnopolskiej Konferencji naukowej Z badań nad kompetencją i świadomością językową dzieci i młodzieży [Warszawa, 19-21 października 2000] 1/2001, s. 52-58
- Mirosław Michalik Definicja językowo-kulturowa jako sposób diagnozy kompetencji lingwistycznej uczniów szkół specjalnych 5/2001, s. 17-27
- Jadwiga Puzynina Stanowisko Komisji Dydaktycznej Rady Języka Polskiego w sprawie dostosowania programów studiów polonistycznych do zakresu nauczania języka polskiego w reformowanej szkole 4/2002, s. 71-72
- Andrzej Markowski Stanowisko Rady Języka Polskiego w sprawie potrzeby modyfikacji podstaw programowych (w zakresie wiedzy o języku polskim) 8/2002, s. 73-75
- Elżbieta Awramiuk Gdzie jest głoska b w wyrazie ząb, czyli jak współczesne polskie elementarze kształtują pojęcia głoski i litery 5/2004, s. 43-54
- Mirosław Michalik Dwa aspekty lingwoedukacyjnej teorii i praktyki językoznawczej, czyli o anglosaskiej i polskiej lingwistyce edukacyjnej 6/2005, s. 36-47
- Halina Satkiewicz Sprawozdanie z konferencji Stylistyka na lekcjach języka polskiego w liceum ogólnokształcącym (Warszawa 09.06.2005) 7/2005, s. 76-77
- Beata K. [Katarzyna] Jędryka Język polski w polskiej i polonijnej szkole. Próba porównania wybranych podręczników szkolnych do drugiej klasy szkoły podstawowej 8/2006, s. 64-76
- Józef Porayski-Pomsta Nauczanie gramatyki w szkole według Jana Tokarskiego 4/2009, s. 5-13
- Grzegorz Ożdżyński Leksykalne wykładniki koncentracji uwagi w dyskursie szkolnym 6/2009, s. 56-69
- Kordian Bakuła Uwagi o nauce o języku w podstawie programowej z 2009 r. 5/2010, s. 79-84
- Magdalena Trysińska Kształcenie językowe w szkole ponadgimnazjalnej – dlaczego jest konieczne? 2/2012, s. 51-63
- Ewa Kowalewska-Kuczkowska Świadomość estetyki wypowiedzi u pierwszoklasistów 2/2012, s. 64-73