Słowo kluczowe: proces dydaktyczny
Artykuły 21-40 z 51
- Zygmunt Saloni O stylu wypowiedzi uczniowskich 3/1975, s. 151-157
- Edward Breza Jak nauczyciel może kształtować poprawny język ucznia (w zakresie fonetyki) 7/1975, s. 393-397
- Michał Jaworski Witold Doroszewski jako pedagog 3/1976, s. 160-163
- Ryszard Piotrowski W 150 rocznicę ukazania się Gramatyki języka polskiego Józefa Muczkowskiego 2/1977, s. 45-53
- Jerzy Podracki Imiesłowowy równoważnik zdania w perspektywie historycznej 7/1982, s. 456-470
- M. S. [Mieczysław Szymczak] O drugim tomie Kultury języka polskiego [Danuta Buttler, Halina Kurkowska, Halina Satkiewicz, Kultura języka polskiego, t. 2, Warszawa 1983] 1/1984, s. 52-54
- Józef Porayski-Pomsta Opis badań eksperymentalnych nad wykorzystaniem metody algorytmicznej w nauczaniu gramatyki języka polskiego w szkole 5/1984, s. 308-318
- M. S. [Mieczysław Szymczak] O nowym programie języka polskiego dla szkół średnich 1/1985, s. 70-72
- Michał Jaworski Badania nad terminologią stosowaną w szkole 1/1988, s. 14-23
- Edward Biłos Uwagi o badaniu pytań polszczyzny mówionej 6/1988, s. 427-437
- Hana Hrdličková Akapit jako jednostka tekstowa (z punktu widzenia językoznawczo-dydaktycznego) 3-4/1991, s. 76-81
- Janina Kwiek-Osiowska Stylistyczno-lingwistyczna analiza tekstu literackiego w praktyce szkolnej szkół ponadpodstawowych (na wybranych przykładach z literatury współczesnej) 7/1993, s. 415-423
- Barbara Guzik Nazwiska jako temat lekcji języka polskiego 1-2/1994, s. 55-58
- Marek Marszałek, Jolanta Mędelska O języku podręczników dla polskich szkół na radzieckiej Litwie 4/1997, s. 8-24
- Stanowisko Rady Języka Polskiego przy Prezydium Polskiej Akademii Nauk w sprawie "edukacji polonistycznej" w Podstawach programowych obowiązkowych przedmiotów ogólnokształcących, wprowadzonych zarządzeniem Ministra Edukacji Narodowej z 15 V 1997 r. (ze szczególnym uwzględnieniem kształcenia językowego) 1-2/1998, s. 110-111
- Roman Starz Najczęstsze odchylenia od norm ortograficznych w wypracowaniach uczniów klas 4-8 szkół podstawowych (na podstawie list frekwencyjnych) 7/1999, s. 36-44
- Danuta Krzyżyk, Helena Synowiec O potrzebie badań nad komptencją językową uczniów i nauczycieli 8-9/1999, s. 82-87
- Hanna Wszeborowska, Wilga Herman Sprawozdanie z IV Ogólnopolskiej Konferencji naukowej Z badań nad kompetencją i świadomością językową dzieci i młodzieży [Warszawa, 19-21 października 2000] 1/2001, s. 52-58
- Mirosław Michalik Definicja językowo-kulturowa jako sposób diagnozy kompetencji lingwistycznej uczniów szkół specjalnych 5/2001, s. 17-27
- Jadwiga Puzynina Stanowisko Komisji Dydaktycznej Rady Języka Polskiego w sprawie dostosowania programów studiów polonistycznych do zakresu nauczania języka polskiego w reformowanej szkole 4/2002, s. 71-72