Słowo kluczowe: formy zwracania się do rozmówcy
Artykuły 1-19 z 21
- Juliusz Grosse, Kazimierz Nitsch Pan, ty czy wy? 4/1907, s. 49-53
- W. D. [Witold Doroszewski] Nauczyć się a zdobyć zasób wiedzy. Serial. Kontroler czy inspektor? Wychowawczyni przedszkola — przedszkolanka. Prezes — tytuł przewodniczącego? Witaminy — witamin. O sieniach, taczkach i taczce życia. Agrafon — te agrafa 6/1971, s. 421-426
- Barbara Kaniuka Treść poznawcza niektórych struktur języka polskiego i niemieckiego 8/1972, s. 467-474
- A. S. [Andrzej Sieczkowski] Co piszą o języku? 1/1973, s. 54-57
- Maria Rachwałowa Formy adresatywne w mowach staropolskich 7/1987, s. 528-535
- Barbara Bartnicka Sposoby zwracania się do rozmówców w Pamiątkach Soplicy Henryka Rzewuskiego. (Szkic z pragmatyki historycznej) 5/1989, s. 276-284
- Danuta Jarosińska O relacjach nadawca—odbiorca w mowach powitalnych . (Trzy wizyty Jana Pawła II w Polsce) 5/1992, s. 345-353
- Katarzyna Sobolewska Formy zwracania się do rozmówcy w środowisku Uniwersytetu Warszawskiego 1-2/1993, s. 26-36
- Agata Małyska Formy adresatywne w wypowiedziach parlamentarzystów polskich 3/1998, s. 22-31
- Marek Łaziński Pan ksiądz i inni panowie. Wtórna funkcja lekceważąca jednostki pan 8/2000, s. 29-38
- Marek Łaziński Pan ksiądz i inni panowie. Wtórna funkcja lekceważąca jednostki pan (dokończenie) 9/2000, s. 19-28
- Wanda Kotikowa Formy adresatywne we współczesnym języku rosyjskim, polskim i w amerykańskim wariancie języka angielskiego. Charakterystyka socjolingwistyczna 1/2002, s. 43-51
- Antonina Grybosiowa Nowe sytuacje - nowe zachowania grzecznościowe 2/2002, s. 3-8
- Magdalena Trysińska Poufałe formy adresatywne w języku polityków (na przykładzie czatów internetowych) 10/2003, s. 46-56
- Antonina Grybosiowa Między kulturą wysoką a masową. Propozycja językowo-kulturowa w audycji telewizyjnej Kawa czy herbata 4/2004, s. 3-9
- Antonina Grybosiowa Feministyczne reinterpretacje językowego obrazu świata Polaków 2/2006, s. 74-79
- Przemysław Wiatrowski Nadawca i odbiorca w listach prywatnych Jana Pawła II do Marka i Zofii Skwarnickich 3/2007, s. 13-24
- Wioletta Orlińska Kilka aspektów ewolucji języka tekstów reklam w Polsce w latach 1990-2001 – elementy perswazji retorycznej w reklamie. Analiza diachroniczna 3/2007, s. 29-35
- Małgorzata Marcjanik Retoryczny wymiar językowej grzeczności. Na przykładzie form adresatywnych w komunikowaniu społecznym 6/2013, s. 74-82