Keyword: glottodydaktyka
Articles 41-60 z 79
- Aleksander Kozłowski Zastosowanie ekranizacji literatury polskiej w nauczaniu języka polskiego jako obcego 1-2/1991, s. 47-53
- Maria Sadowska Neurolingwistyka i glottodydaktyka 9-10/1991, s. 390-398
- Alicja Nagórko Czy słowotwórstwo jest potrzebne w programie języka polskiego dla cudzoziemców? 3/1993, s. 92-100
- Alicja Nowakowska Problemy ortograficzne w nauczaniu cudzoziemców języka polskiego 7/1999, s. 45-50
- Ewa Małachowska-Pasek O praktycznym wykorzystaniu internetu w nauczaniu języka polskiego jako obcego 4/2000, s. 57-62
- Barbara Janowska Sprawozdanie z XLIX Wakacyjnego Kursu Języka Polskiego i Kultury Polskiej w Instytucie „Polonicum” Uniwersytetu Warszawskiego 2/2005, s. 85-87
- Anna Czechowska O sposobach wyrażania prośby w języku polskim (na przykładzie wypowiedzi cudzoziemców) 4/2005, s. 29-42
- Anna Dąbrowska, Małgorzata Pasieka Koncepcja Przewodnika po trudnych miejscach polszczyzny, czyli leksykonu przeznaczonego dla cudzoziemców 5/2005, s. 22-32
- Beata K. [Katarzyna] Jędryka Język polski w polskiej i polonijnej szkole. Próba porównania wybranych podręczników szkolnych do drugiej klasy szkoły podstawowej 8/2006, s. 64-76
- Anna Żurek Jak obcokrajowcy witają się po polsku? 3/2007, s. 58-66
- Hanna Komorowska Konstrukcja materiałów nauczania a rozwijanie kompetencji językowej i interkulturowej w dydaktyce języków obcych (na przykładzie podręcznika do nauczania języka polskiego M. Majewskiej-Meyers) 6/2007, s. 51-63
- Magdalina Mitrewa Językowy obraz świata w glottodydaktyce (na przykładzie podręcznika języka i kultury polskiej dla cudzoziemców) – uwagi odautorskie 3/2009, s. 75-80
- Liliana Madelska Język polski na tle języków świata a nauczanie wymowy w glottodydaktyce 6/2009, s. 38-55
- Józef Porayski-Pomsta Rola badań nad dysfunkcjami mowy we współczesnej lingwistyce 8/2009, s. 5-15
- Ewa Lipińska, Anna Seretny Trzydziestolecie glottodydaktyki polonistycznej w Uniwersytecie Jagiellońskim 4/2010, s. 111-123
- Monika Sułkowska Typowość i struktury prototypowe we frazeologii oraz ich znaczenie dla frazeodydaktyki 6/2010, s. 48-61
- Anna Dąbrowska Co kryje się w słowie obcy? Z zagadnień nauczania języka polskiego jako obcego 10/2010, s. 21-34
- Stanisław Dubisz, Beata K. [Katarzyna] Jędryka Kształcenie nauczycieli języka polskiego jako obcego – opis sytuacji i propozycje dydaktyczne 2/2012, s. 5-16
- Zygmunt Borowski Jak uczyć cudzoziemca gramatyki języka polskiego 2/2012, s. 17-32
- Marta Kotarba-Kańczugowska Wielojęzyczność w edukacji – na podstawie programów nauczania języków w austriackich przedszkolach i szkołach podstawowych 2/2012, s. 33-50