Słowo kluczowe: język
Artykuły 621-640 z 1007
- Aldona Siwek Perswazja i sposoby jej wyrażania w miesięczniku „Twój Styl” 1/2002, s. 29-42
- Anna Młotek Refleksy życia zakonnego utrwalone w polskiej leksyce, frazeologii i przysłowiach 2/2002, s. 17-24
- Aldona Siwek Środki gramatyczne w funkcji perswazyjnej (na materiale z „Twojego Stylu”) 2/2002, s. 25-34
- Agnieszka Sulich Obraz pojęcia ojciec we współczesnej polszczyźnie 3/2002, s. 3-20
- Ewa Nowak Wybrane aspekty konceptualizacji uczuć pozytywnych w języku polskim (na przykładzie zwrotów werbo-nominalnych) 3/2002, s. 21-34
- Aldona Siwek Środki stylistyczne w funkcjach perswazyjnych (na materiale z „Twojego Stylu”) 3/2002, s. 43-55
- Katarzyna Czarnecka Odbicie zjawisk gospodarczych we frazeologii III Rzeczypospolitej (1989-2000) 4/2002, s. 32-41
- Agnieszka Pietrzykowska Leksemy przymiotnikowe o najwyższej frekwencji w propagandzie Marca 1968 roku 5/2002, s. 16-25
- Paweł Paziak Ręka błogosławi i zabija - o konotacjach semantycznych ręki i dłoni w poezji K. K. Baczyńskiego 5/2002, s. 38-45
- Rafał Zimny Mechanizmy samoidentyfikacji i autokreacji w języku wlepkarzy 6/2002, s. 15-29
- Józef Porayski-Pomsta Pragmalingwistyczne aspekty rozwoju mowy 7/2002, s. 36-44
- Krystyna Waszakowa Współczesne słowotwórstwo polskie i czeskie wobec ekspansji zapożyczeń 8/2002, s. 3-18
- Rafał Zimny Opozycja SWÓJ — OBCY w języku wlepkarzy 8/2002, s. 32-43
- Marta Michalunio Wojna w oczach dziecka, wojna w oczach dorosłego 8/2002, s. 44-57
- Agnieszka Adamowicz-Pośpiech Nowe oblicze Lorda Jima 8/2002, s. 58-67
- Jolanta Kowalewska-Dąbrowska Gdy milczenie jest mową... — kilka uwag o pojęciu milczenia w języku potocznym i w poezji Jana Twardowskiego 9/2002, s. 24-38
- Ewa Kern-Jędrychowska Zjawisko aktywności metajęzykowej dzieci 9/2002, s. 53-65
- Artur Rejter Funkcje powtórzeń w powieści Pod Mocnym Aniołem Jerzego Pilcha 10/2002, s. 3-12
- Marek Ruszkowski Epigonizm czy twórcza kontynuacja? (O stylu Ulicy Wszystkich Świętych Kazimierza Truchanowskiego) 10/2002, s. 13-20
- Joanna Piller Recepcja reklam telewizyjnych przez najmłodszych odbiorców i jej wpływ na ich język 10/2002, s. 31-44