Słowo kluczowe: semantyka kognitywna
Artykuły 21-40 z 83
- Elżbieta Kuryło, Krystyna Urban Przejawy normy kulturowej w językowym obrazie interakcji 4/2000, s. 31-39
- Artur Rejter Topos Arkadii a językowy obraz świata w polskiej poezji współczesnej 8/2000, s. 60-69
- Jolanta Kowalewska-Dąbrowska Niektóre problemy związane z interpretacją toposu świata na opak w wybranych utworach poetyckich dla dzieci 9/2000, s. 5-18
- Emilia Połubińska-Gałecka Językowy obraz ziemi we współczesnej polszczyźnie 10/2000, s. 4-19
- Małgorzata Klimczak Funkcja neologizmów w kreowaniu poetyckiego obrazu świata Bolesława Leśmiana 4/2001, s. 42-48
- Mirosław Michalik Definicja językowo-kulturowa jako sposób diagnozy kompetencji lingwistycznej uczniów szkół specjalnych 5/2001, s. 17-27
- Tomasz Piekot System aksjologiczno-normatywny w socjolekcie kulturystów 5/2001, s. 40-53
- Hanna Burkhardt Gruby i jego konotacje semantyczne w języku polskim i niemieckim 8/2001, s. 1-8
- Agnieszka Dominiak Profile pojęć: ’biznes’ i ‘biznesik’ , 'biznesmen' i ‘bizneswomen’ we współczesnym języku polskim 8/2001, s. 9-27
- Agnieszka Bugaj Językowy obraz domu w piosence turystycznej 9/2001, s. 18-33
- Tomasz Orłowski Cierpienie w kontekście kulturowym 10/2001, s. 42-48
- Renata Wojtach Paradygmat romantyczny jako składnik autostereotypu Polaka 1/2002, s. 11-17
- Anna Młotek Refleksy życia zakonnego utrwalone w polskiej leksyce, frazeologii i przysłowiach 2/2002, s. 17-24
- Agnieszka Sulich Obraz pojęcia ojciec we współczesnej polszczyźnie 3/2002, s. 3-20
- Ewa Nowak Wybrane aspekty konceptualizacji uczuć pozytywnych w języku polskim (na przykładzie zwrotów werbo-nominalnych) 3/2002, s. 21-34
- Katarzyna Czarnecka Odbicie zjawisk gospodarczych we frazeologii III Rzeczypospolitej (1989-2000) 4/2002, s. 32-41
- Rafał Zimny Opozycja SWÓJ — OBCY w języku wlepkarzy 8/2002, s. 32-43
- Jolanta Kowalewska-Dąbrowska Gdy milczenie jest mową... — kilka uwag o pojęciu milczenia w języku potocznym i w poezji Jana Twardowskiego 9/2002, s. 24-38
- Joanna Piller Recepcja reklam telewizyjnych przez najmłodszych odbiorców i jej wpływ na ich język 10/2002, s. 31-44
- Dorota Połowniak-Wawrzonek Metafora: DZIAŁANIA EKONOMICZNE TO WALKA ZBROJNA w polskiej frazeologii 2/2003, s. 44-57